FAQ – Veel gestelde vragen

Aankomst

Bagage - Hoe doe ik het met mijn koffers bij aankomst?

U kunt uw bagage kosteloos laten vervoeren naar ons hotel. U kunt dan bij aankomst op Vlieland uw bagage afgeven aan bagagevervoer Vlieland.

Vervoer - Hoe kom ik bij het hotel?

U kunt lopend, met de fiets, met de bus of met de taxi bij ons komen. Lopend is het ongeveer 10 minuutjes. Tegenover aankomst boot kunt u fietsen huren. Bij aankomst op Vlieland staat de bus en de taxi ook voor u klaar.

Inchecken - Kan ik meteen inchecken na de ochtendboot?

Kom gerust langs na het arriveren op Vlieland, dan kijken we wat er mogelijk is, we kunnen hierin echter niks beloven.

Parkeren

U mag uw auto niet meenemen naar Vlieland. U kunt uw auto in Harlingen parkeren. Voor aanbieders kijk op: www.parkerenharlingen.nl

Toeristenbelasting - Waarom betaal ik ook toeristenbelasting op de boot?

Op Vlieland betaald u toeristenbelasting per dag, op de aankomstdag via uw bootticket en de andere dagen in ons hotel, dit dragen wij rechtstreeks af aan de gemeente Vlieland. Voor vragen kunt u kijken op www.vlieland.nl

Op de kamer

Koelkast - Is er een koelkast op de kamer?

Nee wij hebben in de receptie een grote minibar, waar u tegen een kleine vergoeding, drankjes en snackjes uit kunt pakken.

Waterkoker - Is er een waterkoker op de kamer?

Nee wij hebben in de receptie een koffiezetapparaat staan waar u tegen een kleine vergoeding koffie en thee kunt pakken.

Het hotel

Ontbijt - Is het ontbijt inclusief?

Wanneer u een reservering maakt via onze eigen website, reserveert u altijd een kamer inclusief het ontbijt. Daarnaast is reserveren via de eigen website altijd de voordeligste keuze.

Huisdieren - Zijn huisdieren toegestaan?

Nee helaas staan wij geen huisdieren toe in ons hotel. Wel heeft Vlieland een heel mooi en gezellig hondenhotel waar u uw hond onder kunt brengen. Kijk op www.hondenhotelvlieland.nl

Lift - Is er een lift aanwezig?

Nee wij hebben geen lift. Bent u slecht ter been? Meldt dit van tevoren, dan kunnen wij rekening houden met het toewijzen van een kamer op de begane grond.

Voorkeur - Kan ik een voorkeur voor kamerligging aangeven?

Alle kamers kijken uit op onze duintuin, en zijn op het oosten gelegen. Een voorkeur voor terras of balkon is mogelijk, het blijft echter een voorkeur, wij kunnen hierin niets garanderen.

1 Persoonskamers

Wij hebben alleen 2 persoonskamers. Wanneer u een reservering wenst te maken voor 1 persoon per kamer kunt u dit vermelden bij uw reservering (ion het vakje opmerkingen). U ontvangt dan een aangepaste reserveringbevestiging, met een (kleine) korting.

Familiekamer

Ons hotel beschikt alleen over 2 persoonskamers,  niet over familiekamers of kamers met een in-between door. Wanneer u in uw reservering aangeeft dat u met uw kinderen bij ons komt overnachten, zullen wij u (indien de beschikbaarheid dit toelaat) twee kamers naast elkaar toewijzen

Kinderen

Als u met 2 volwassenen en 1 kind bij ons komt overnachten, kunt u tegen een vergoeding maximaal één babybed of  één extra bed (tot 12 jaar) op de kamer laten bijplaatsen. Dit kan alleen op een kamer met bad en douche. Wanneer u met meerdere kinderen wenst te komen, dan kunt u een tweede kamer bijboeken.

COVID-19

Coronatoegangsbewijs - Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig?

Vanaf 25 september geldt op veel plekken het verplichte coronatoegangsbewijs. Het laten zien van een coronatoegangsbewijs geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder. Vanaf 14 jaar is het tonen van een ID-bewijs daarbij ook verplicht. Bij een verblijf in een hotel hoeft u geen coronatoegangsbewijs te laten zien. Echter heeft u wel een coronatoegangsbewijs nodig als u in de ontbijtzaal gaat zitten eten en/of drinken. Omdat het voor ons logistiek niet mogelijk is om het coronatoegangsbewijs te scannen voor aanvang van het ontbijt, scannen wij het bewijs bij incheck. Wij vragen u voor een vlotte doorstroom de benodigde gegevens bij de hand te houden.

Coronamaateregelen - Ontbijtzaal

Wij werken in twee shiften. Wanneer u incheckt kunt u uw voorkeur aangeven (op basis van beschikbaarheid). Wij wijzen u een tafel toe, en koffie/thee wordt de eerste ronde bij u aan tafel gebracht.

Coronamaateregelen - Annuleren en/of omboeken

Als u rechtstreeks bij ons reserveert, kunt u tot 12 dagen voor aankomst kosteloos annuleren. Omboeken is eveneens mogelijk tot 12 dagen voor aankomst.

Coronamaateregelen - Vervoer

Een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer, en daarmee ook op de boot.