Veel gestelde vragen

Parkeren

U mag uw auto niet meenemen naar Vlieland. U kunt uw auto in Harlingen parkeren. Voor aanbieders kijk op: www.parkerenharlingen.nl

Bagage - Hoe doe ik het met mijn koffers bij aankomst?

U kunt uw bagage kosteloos laten vervoeren naar ons hotel. U kunt dan bij aankomst op Vlieland uw bagage afgeven aan bagagevervoer Vlieland.

Vervoer - Hoe kom ik bij het hotel?

U kunt lopend, met de fiets, met de bus of met de taxi bij ons komen. Lopend is het ongeveer 10 minuutjes. Tegenover aankomst boot kunt u fietsen huren. Bij aankomst op Vlieland staat de bus en de taxi ook voor u klaar.

Inchecken - Kan ik meteen inchecken na de ochtendboot?

Kom gerust langs na het arriveren op Vlieland, dan kijken we wat er mogelijk is, we kunnen hierin echter niks beloven.

Toeristenbelasting - Waarom betaal ik ook toeristenbelasting op de boot?

Op Vlieland betaald u toeristenbelasting per dag, op de aankomstdag via uw bootticket en de andere dagen in ons hotel, dit dragen wij rechtstreeks af aan de gemeente Vlieland. Voor vragen kunt u kijken op www.vlieland.nl

Ontbijt - Is het ontbijt inclusief?

Wanneer u een reservering maakt via onze eigen website, reserveert u altijd een kamer inclusief het ontbijt. Daarnaast is reserveren via de eigen website altijd de voordeligste keuze.

Kinderen

Als u met 2 volwassenen en 1 kind bij ons komt overnachten, kunt u tegen een vergoeding maximaal één babybed of  één extra bed (tot 12 jaar) op de kamer laten bijplaatsen. Dit kan alleen op een kamer met bad en douche. Wanneer u met meerdere kinderen wenst te komen, dan kunt u een tweede kamer bijboeken.

Familiekamer

Ons hotel beschikt alleen over 2 persoonskamers,  niet over familiekamers of kamers met een in-between door. Wanneer u in uw reservering aangeeft dat u met uw kinderen bij ons komt overnachten, zullen wij u (indien de beschikbaarheid dit toelaat) twee kamers naast elkaar toewijzen

1 Persoonskamers

Wij hebben alleen 2 persoonskamers. Wanneer u een reservering wenst te maken voor 1 persoon per kamer kunt u dit vermelden bij uw reservering (ion het vakje opmerkingen). U ontvangt dan een aangepaste reserveringbevestiging, met een (kleine) korting.

Voorkeur - Kan ik een voorkeur voor kamerligging aangeven?

Alle kamers kijken uit op onze duintuin, en zijn op het oosten gelegen. Een voorkeur voor terras of balkon is mogelijk, het blijft echter een voorkeur, wij kunnen hierin niets garanderen.

Huisdieren - Zijn huisdieren toegestaan?

In ons hotel worden helaas geen huisdieren toegelaten. Wel heeft Vlieland een heel mooi en gezellig hondenhotel waar u uw hond onder kunt brengen. Kijk op www.hondenhotelvlieland.nl

Lift - Is er een lift aanwezig?

Ons hotel beschikt helaas niet over een lift.  Bent u slecht ter been? Meldt dit van tevoren, dan kunnen wij rekening houden met het toewijzen van een kamer op de begane grond.

Koelkast - Is er een koelkast op de kamer?

Op onze kamers hebben geen eigen koelkastjes. In de receptie staat een grote minibar, waar u tegen een kleine vergoeding drankjes en snackjes uit kunt nuttigen.

Waterkoker - Is er een waterkoker op de kamer?

Op onze kamers staan geen eigen waterkokers. In de receptie staat een koffieautomaat waar u tegen een kleine vergoeding thee en koffie kunt pakken.

Föhn - Is er een föhn op de kamer?

Mocht u een föhn willen gebruiken tijdens uw verblijf, dan kunt u deze afhalen bij de receptie.

Corona toegangsbewijs - heb ik een corona toegangsbewijs nodig?

Vanaf 25 september is het verplicht in de horeca om de QR-code te scannen van personen van 13 jaar en ouder. Bij een verblijf in een hotel hoeft u uw coronabewijs niet te laten zien. Echter heeft u wel een coronatoegangsbewijs nodig in onze ontbijtzaal. Omdat dit logistiek lastig is om dit voor het ontbijt te doen, hebben we ervoor gekozen de QR-code te scannen bij incheck. Om hier een vlotte doorstroom van te maken is het fijn als u de gewenste gegevens bij incheck alvast bij de hand heeft.

Coronamaatregelen – ontbijtzaal

Tijdens het ontbijt werken wij in shiften. Tijdens de incheck kunt u hiervoor uw voorkeur aangeven. (op basis van beschikbaarheid) U kunt gebruik maken van ons uitgebreide ontbijtbuffet, op de gedekte tafel ligt uw kamernummer. Koffie en thee wordt bij u aan tafel geserveerd.

Coronamaatregelen – mondkapje

Het dragen van een mondkapje is ook in ons hotel verplicht.

Coronamaatregelen – annuleren en/of omboeken

Als u rechtstreeks bij ons reserveert, kunt u tot 12 dagen voor aankomst kosteloos annuleren, daarna worden de verblijfskosten 100% doorbelast. Omboeken is ook mogelijk tot 12 dagen voor aankomst.

Voor reserveringen met een aankomstdatum tot en met 31 maart 2022, kunt u tot 3 dagen voor aankomst kosteloos annuleren.

Coronamaatregelen - vervoer

Het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer is verplicht. De boot behoord ook tot het openbaar vervoer, daarom is dit ook verplicht op de boot.